פעילויות ושירותים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים

מתן פעילויות ושירותים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים יכול להיות משימה מרתיעה, וישנן מספר אפשרויות. בין אם אתם מחפשים מרכז לחינוך מיוחד, תמיכה בהורים, מעורבות משפחתית, או תמיכה בבריאות, יש תוכנית שם בחוץ בשבילכם.

מתן הטיפול הטוב ביותר לילד עם צרכים מיוחדים הוא האחריות שלך. הדבר כולל עזרה לילדך לרכוש חברים וללמוד את הכישורים הדרושים כדי לחיות באופן עצמאי. ניתן להשיג זאת על ־ ידי חיבור עם הורים אחרים שיש להם קושי דומה. כדאי גם לשוחח על מטרותיך עם מורי ילדיך. המורים יכולים לעזור לך להשיב על כמה מהשאלות שיש לך לגבי ציוד הסתגלות, שפה מועדפת וקשיים יומיומיים אחרים. ‏ משפחתך יכולה גם להשתמש ביומני התקשורת שבתי ספר רבים מספקים. זו יכולה להיות דרך נהדרת לבנות גשר בין הבית לבית הספר, ולאפשר לילדך לחלוק עמך את מחשבותיו ורגשותיו.

מתן הטיפול הטוב ביותר דורש מעט מחקר על חלקך, תוכל לקרוא על המנהגים הטובים ביותר ללימוד ילדים בעלי צרכים מיוחדים או לגלות אילו ארגונים מספקים את מירב המשאבים. חלק מהארגונים הבולטים ביותר כוללים את הקרן לילדים עם צרכים מיוחדים, המרכז לאוטיזם ולמוגבלויות התפתחותיות בהרווארד, המרכז לחינוך מיוחד להורים ומעבר מאוחד. כל הארגונים האלה מספקים שירותים ותוכניות לילדים בעלי צרכים מיוחדים כבר עשרות שנים. יש להם את המומחיות והמשאבים לעזור לילד שלך ולמשפחה שלך להוציא את המירב מהתוכנית.

מתן הטיפול הטוב ביותר לילדים בעלי צרכים מיוחדים דורש שתספק להם פעילויות ושירותים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים המתאימים לגילם. לדוגמה, תוכנית ”החברים הטובים ביותר” היא ארגון המספק פעילויות חברתיות ופנאי לילדים בעלי צרכים מיוחדים. פעילויות אלו נועדו לעזור לילדים בעלי צרכים מיוחדים לפתח קשרי ידידות עם בני גילם, להישאר חברתיים ולשפר את התקשורת. החברים הכי טובים גם מספקים הכשרה ומקום עבודה לצעירים עם צרכים מיוחדים.

תוכנית ”החברים הכי טובים” היא דרך מצוינת לשפר את כישורי התקשורת והחברתיות של ילדך, תוך הבטחה שאתה וילדך תהנו. בנוסף לשיפור התקשורת, Best Buddies עוזר לילדים עם צרכים מיוחדים לפתח את הכישורים הדרושים לחיות באופן עצמאי. הארגון גם מספק כישורים חברתיים כיתות ומחנות קיץ, אשר מועילים לכל הילדים. ניתן גם להשתתף ב-Best Buddies דרך ארגון מקומי, כמו מרכז צ 'באד לובאביץ' בקווינס. הארגון ממומן על ידי משרד המדינה של ניו יורק לאנשים עם מוגבלויות התפתחותיות.

הטיפול הטוב ביותר לילדים בעלי צרכים מיוחדים דורש שהמורים ינקטו בגישה רבת-צורה. הדבר כרוך ביצירת סביבה המעודדת תקשורת בין מורים ומשפחות, בהצגת אוצר המילים הנכון ובהוראת הילדים בעלי צרכים מיוחדים לגבי המנהגים הטובים ביותר לעבודה עם אחרים.

פרטים נוספים בלינק המצורף: https://allgood.org.il/sababagalilm/