האם עלינו להשתמש במשכנתא הפוכה כדי ליהנות מהפנסיה?

אם אתה מתכונן לפרוש, ייתכן שאתה על הגדר בין משכנתא מסורתית למשכנתא הפוכה. האם להישאר עם מה שבטוח ומאובטח או ללכת על משהו שמאפשר יותר חופש? הכל תלוי במצב שלך. במדריך זה, נבדוק האם נטילת משכנתא הפוכה מתאימה לך או לא וכיצד היא בהשוואה לאפשרויות אחרות העומדות לרשות קשישים בפנסיה.

משכנתא הפוכה נתפסת לרוב כדרך להיחלץ מהחובות

משכנתא הפוכה נתפסת לרוב כדרך להיחלץ מהחובות. משכנתא הפוכה מאפשרת לך לנצל את ההון העצמי בבית שלך, אבל היא מגיעה עם הגבלות ועלויות רבות שיכולות להצטבר במהירות.

לדוגמה, אם אתה לוקח משכנתא הפוכה של 100,000$ על בית של 800,000$, המלווה מצפה לקבל חזרה לאורך זמן (בדרך כלל באמצעות תשלומים חודשיים), כך שהם יצפו לכסף שלהם במוקדם ולא במאוחר – גם אם זה אומר לקיחת סדרי עדיפויות פיננסיים אחרים כמו הוצאות בריאות או חיסכון במכללה לילדים.

משכנתא הפוכה יכולה לעבוד היטב בנסיבות מסוימות. משכנתא הפוכה יכולה לעבוד היטב בנסיבות מסוימות. אם אתה הבעלים של הבית שלך, יש לך מספיק הון עצמי ואתה מעל גיל 62, אולי כדאי לשקול לקחת משכנתא הפוכה. אבל אם אתם מתכננים להישאר בבית שנים רבות לאחר הפרישה, אל תשתמשו במשכנתא הפוכה כתירוץ לא לתכנן מראש כלכלית – עדיין חשוב לגמלאים שרוצים אפשרות זו לוודא שיש להם חיסכון הולם כך הם יכולים לשלם את כל החובות לפני המעבר לביתם החדש.

משכנתא הפוכה היא לא תמיד האפשרות הטובה ביותר

למרות שהם יכולים להיות דרך טובה לעזור לך ליהנות מהפנסיה ולהימנע מהכסף שיגמר, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שתחליט אם זה משהו שאתה רוצה לחקור יותר.

משכנתא הפוכה יכולה להיות יקרה. שיעורי הריבית על משכנתאות הפוכה גבוהות בדרך כלל מאלו של הלוואות מסורתיות, כך שהתשלום החודשי שלך יהיה גבוה יותר מאשר בסוגים אחרים של אפשרויות מימון. בנוסף, מלווים רבים גובים עמלות הקמה ועלויות סגירה שעשויות להצטבר במהירות לאורך זמן ולהפוך את תשלום ההלוואה שלך לקשה או בלתי אפשרי אם לא תיזהר בבחירת חברה אחת (או יותר) ממנה תוכל לרכוש אחת".

התשלומים גדולים יותר מאשר צורות אחרות של הלוואות. אם אתה מחפש לקנות בית, תחשוב שוב. משכנתאות הפוכה אינן הלוואות; הם למעשה קו אשראי שניתן להשתמש בו בכל דרך שתרצו. המלווה מבצע תשלומים ישירות לחשבון הבנק שלך בכל חודש ואתה מחליט כמה כסף הולך לאן. אז אם נשארו לי 100,000$ על המשכנתא ההפוכה שלי ואחליט שאני רוצה לצאת לחופשה עם המשפחה שלי בשבוע הבא? אין בעיה! המלווה פשוט ישלם את הבית שלי לגמרי כדי שלא יישאר חוב כשאמות (או מוכר). זה בעצם כמו שיש לך כרטיס אשראי ללא הגבלה – אבל בלי כל הריביות המציקות או העמלות השנתיות האלה!

משכנתאות הפוכות מגיעות גם עם כמה הטבות די מתוקות: אתה לא צריך היסטוריית אשראי טובה או דרישות הכנסה – מכיוון שזה לא משפיע על הכספים האישיים שלך כל עוד מישהו אחר מחזיק בבית שלך בזמן הרכישה…

חשוב לתכנן את העתיד כשאתה לוקח על עצמך משכנתא הפוכה.

כאשר אתה לוקח משכנתא הפוכה, אתה תשלם ריבית על ההלוואה כל עוד היא בתוקף. המשמעות היא שככל שיעבור יותר זמן, כך תצטרך לשלם יותר כסף.

אם הכספים שלך מאפשרים זאת ואם זה משהו שמעניין אותך, אז בכל אופן קדימה, בדוק עוד יותר משכנתאות הפוכה! למרות זאת: אם ההכנסה שלך לא מכסה את כל ההוצאות שלך כרגע (ובמיוחד אם היא יורדת), אז אל תעשה את זה! זה יכול להיות מפתה לחשוב שקבלת כסף נוסף יפתור את כל הבעיות שלנו – אבל לפעמים הם לא מתקנים כלום. למעשה, תלוי כמה חובות כבר יש לנו וכמה אנחנו צריכים כדי לא רק לשרוד אלא לשגשג במהלך שנות הפרישה… זה באמת יכול להחמיר את המצב!

עם כל המידע שקיים על משכנתא הפוכה, קל להתבלבל לגבי מי מהם מתאים לך. הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לדבר עם יועץ פיננסי שיוכל לעזור לך להבין כיצד ההלוואות הללו פועלות ואם כדאי לשקול אותן כחלק מתוכנית הפרישה שלך.

לפרטים נוספים : משכנתא הפוכה: fnx

Similar Posts