כיצד לבחור מצבה?

למצבות יש משמעות רבה. לעתים קרובות הם מהווים מוקד זיכרון ואבל. עם הזמן, שמות של קרובי משפחה מתווספים למצבה, ויוצרים כמות של דורות שחלפו. הם גם סמל לעושר בתוך קהילה. רבים משלמים כסף טוב כדי להקים אנדרטאות אלה בזיכרון של אדם אהוב. מבחינה היסטורית, מצבות עוצבו ועוצבו על ידי אמנים, אבל הן גם הושפעו מדת וטכנולוגיה.

מצבה היא לוח אבן, העשוי בדרך כלל מגרניט או שיש, המוצב מעל קבר. הוא מכיל בדרך כלל את שם המנוח, תאריך לידה ותאריך המוות. לפעמים, יש בו גם תפילה או שיר. מצבות רבות מכילות גם תמונות. מצבות מסוימות מעוצבות עם מסרים אישיים או להנציח זיכרון מיוחד.

ניתן לחצוב מצבות בכמה חומרים שונים. חלק מהחומרים קשים ועמידים, כגון צפחה וברונזה, אך אחרים רכים יותר. צפחה, למשל, עשויה להתדרדר עם הזמן, בעוד שסכין יכול להימשך מאות שנים. עם זאת, הוא לא עמיד כמו גרניט. גרניט הוא החומר לבחירת מצבות במקומות רבים. הגרניט זמין במגוון צבעים ויימשך מאות שנים.

בחירת מצבה יכולה להיות תהליך קשה, אבל יש לזכור שסגנון האבן שאתה בוחר צריך לשקף את האישיות של האדם שנקבר. זה אמור להשלים את המצבה שאתה בוחר. בבחירת מצבה, עליך לשקול כמה טקסט, תמונות וחלל ברצונך לכלול. אתה גם רוצה להבטיח שהמסר יוצג בצורה אלגנטית ומתוחכמת. ישנן אפשרויות רבות עבור הצורה, הגודל והסגנון של המצבה, כך שאתה יכול להתאים אותה אישית כדי לשקף את הטעם שלך.

מצבות גרניט יפות, משקפות חיים טובים. גרניט הוא סלע חריף וקשה שפעם היה מותך, כמו לבה וולקנית. לבה זו נלכדה עמוק באדמה ולא שוחררה לאוויר. כיום, גרניט ממוקש בלוקים ענקיים ברחבי העולם. לוח אחד של גרניט יכול לשקול עד 20 טון. אם אתה מחפש אבן עם העמידות הטובה ביותר, אז גרניט עשוי להיות הבחירה המושלמת.

אם אתה מתכנן יש מצבה מותקנת בבית קברות, לבדוק עם בית הקברות על הכללים שלה. בחלק מבתי הקברות יש חוקים נוקשים לגבי גודל וחומרים, והם לא יאפשרו מצבות מסוימות או סמני קבר. אם אתה לא בטוח לגבי הכללים, לשאול מנהל בית קברות או בית לוויות לפרטים. לעתים קרובות, הם יכולים לספק שירות התקנת מצבה בתשלום. עם זאת, חלק מבתי הקברות אינם מאפשרים התקנת מצבות על ידי ספקים חיצוניים. תמיד לבדוק עם בית הקברות כדי לגלות איך לעשות המצבות שלך בולטות.

מצבות מגיעות במגוון צורות וגדלים ויכולות להיות עשויות מחומרים רבים ושונים. הגם שגרניט הוא הנפוץ ביותר, ניתן גם לבחור מצבות העשויות משיש, אבן חול או עץ. מצבות שימשו לציון קברים עוד מימי קדם. הגרסאות המוקדמות היו לוחות פשוטים של אבן או עץ, ללא קישוטים.

אבנים היו עשויות מאבן גיר או צפחה, אך כיום רוב המצבות עשויות מגרניט. גרניט היא האבן הרב-גונית ביותר למצבות והיא זולה יותר מחומרים אחרים. למעשה, חצרות כנסיות רבות מאפשרות רק מצבות גרניט. גרניט הוא גם חומר הגלם הנפוץ ביותר להנצחה מודרנית. התכונות הטבעיות שלו הופכות אותו לאידיאלי עבור סוגי ההנצחה האלה. גרניט (באנגלית: Granite) הוא סוג של סלע מצית שנחשף באמצעות סחף אדמה או תזוזה בקרום כדור הארץ.

כאשר קונים מצבה, חשוב לעשות תקציב. מחירה של מצבה משתנה באופן נרחב, ולכן עדיף לחפש באינטרנט מחירים. זכור שתחריטים, אותיות נוספות וגופנים מהודרים יותר יכולים להוסיף למחיר. יתר על כן, בית קברות יכול גם לגבות תוספת עבור צביעה ותמונות. בנוסף, חריטות עלולות אף לעלות יותר מהאבן עצמה. אם אתה קונה מצבה לאדם אהוב, עליך לבחור בקפידה.

סוג נפוץ של מצבה הוא צלב. זוהי בחירה פופולרית בקרב המשיחיים וזמינה בסגנונות ובחומרים רבים. מצבות הפסל פופולריות גם הן, ובהן אלמנט פיסולי. סוג זה של מצבה מאפשר מחווה אישית יותר. צלבים קלטיים, לעומת זאת, מעוטרים לרוב בעיצובים מורכבים והם עשויים משיש או גרניט.

פרטים נוספים: https://aamatzevot.co.il/%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%99%D7%A7%D7%A0%D7%A2%D7%9D/