מכרזים מקוונים

מהי מכרזים מקוונים?

מכרזים מקוונים הן שיטה אחרונה יחסית למכירה פומבית. הם התפתחו וצברו תאוצה לאורך השנים. מכירה פומבית מקוונת מתחילה בכך שהספק מקבל מפרט מוצר (פריט פיזי או דיגיטלי) מהארגון. המפרט נלמד בהדרגה על ידי הספקים לאורך תקופה (כחודש). לאחר מכן הספקים מבקרים באתר ספציפי ומציעים מחירים דרך אתר זה. כל ספק יכול לראות את מיקום המחיר שלו ולהוריד את המחיר כדי להפוך אותו לזול ביותר. תהליך ההצעה מסתיים כאשר ספק מציע מחיר, ואף ספק אחר לא מציע מחיר נמוך יותר. שלב ההצעות יכול לארוך מספר שעות, או אפילו פחות, תלוי בספק.

מכרזים מקוונים: היתרונות והחסרונות

מכרזים מקוונים מבטיחים תהליך מהיר ואובייקטיבי. מקבלי ההחלטות אינם מסוגלים להשפיע על התוצאה. מקבלי ההחלטות בארגון אינם מסוגלים לקבל החלטת מכרז מקוון. התהליך הוא זה שמקבל את החלטת המכרז המקוונת. כדי לנצח, המכירה הפומבית מפעילה לחץ פסיכולוגי אדיר על הספקים להפחתת המחיר. המכירה הפומבית המקוונת אינה יכולה לתאר מגזרי רכש מורכבים, ולכן מתבצעת בחירת ספקים שגויה או ספק שנבחר על סמך תוצאות המכירה הפומבית. זה יוצר חוסר אמון ותביעות חזקות מהספקים.

מכרזים מקוונים: מתי הם נחוצים?

מכירות פומביות מקוונות יתרחשו אם הייתה מכירה פומבית. מכרז מקוון הוא אפשרות טובה לארגונים שצריכים להשתמש במכרזים במובן הרשמי של המילה רך.

מגזרי הרכש הם פשוטים וגם בעלי ערך גבוה. הארגון יקבע מה פשוט וערך נמוך.

מכרזים מקוונים אינם נחוצים מתי?

מכרזים מקוונים יכולים להיות בחירה רעה עבור קטעים גדולים ומורכבים. הסיבה לכך היא שהיא דורשת ניתוח מפורט של ההצעות מספקים כדי למצוא את הפיתרון הטוב ביותר. לא ניתן לטפל במורכבות זו או לייצג על ידי מכרזים מקוונים. מערכת של אופטימיזציה מתאימה יותר במצבים אלה. Procter & Gamble משתמשת באופטימיזציה של Sutsing כדי לייעל את מגזרי הרכש המורכבים, ומכירות פומביות מקוונות פשוטות למגזרים פשוטים יותר.

למידע נוסף נוסף על מרכזים מקוונים, לחצו כאן: https://www.minet.co.il/%D7%9E%D7%9B%D7%A8%D7%96%D7%99%D7%9D_%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D